fredag 3 maj 2013

Tid






Tid

Jag är ju ledig hela dagen, vad gör jag med min tid kan man ibland undra.
Ibland undrar även min man när han kommer hem. 
Vår lilla hjälpreda på nio månader, är snabb som en vessla och fixar både det ena och det andra.
Inte hinner jag så och vattna ömtåliga frön.
Så jag tog en sväng till torget och köpte finfina tomatplantor.
Gula plommontomater och röda busktomater.
Med lite gödning och en stor kruka klarar dom sig hela sommaren.
Ibland behöver man lite hjälp på traven, kanske kan man kalla det fusk...
Men det är ok att fuska lite.

Njuta 

Tid  hemma med en liten 
är att gå och njuta med henne i famnen.
Bygga höga torn av klossar och att kittla små, små fötter.

Nu ska jag passa på att dammsuga, när liten fröken sover.
Annars jagar hon bara sladden och drar ut den för mig.

Ha en skön fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...