söndag 9 juni 2013

Fotoutmaning vänner emellan



I vår hall

Tittade såklart på prinsessbröllopet igår. Lite mindre glamour här hemma dock, sorterade och vek tvätt för halva veckan framför tv:n. Men vad gör det det. Vilken brud och vilka klänningar, suck! Jag är ingen romantiker men jag tror på kärleken. Love is in the air. Resten av familjen fattade ingenting och försökte övertala mig att byta kanal men icke sa nicke, är det prinsessbröllop så är det. Tyst så jag hör!!!

Något gammalt, något nytt,
 något lånat, något blått.

Veckans fotoutmaning var svår. 
 En ny bänk till vår hall har införskaffats från det stora varuhuset i Älmhult. Bänken skruvades ihop och det fixades med matta, i brist på snygga kuddar lånades fårskinnsfällen som ligger i barnens vagn på vintern. Men det var något som fattades... 
En tavla såklart! Och då så såg jag också fotoutmaningen framför mig.
 Ibland är saker mitt framför ögonen, det gäller bara att titta efter.
Så mormors tavla, något gammalt, Vita fina bänken, något nytt. Fårskinnsfällen, något lånat. Och såklart är mormors tavla blåaste blå. Duktig konstnär var hon älskade mormor.
Kika in till Edith och jag eller Mamma med ambitioner för fler vackra och roliga tolkningar av veckans fotoutmaning vänner emellan.

Ut i solen nu 
och njut av söndagen!


3 kommentarer:

  1. Härlig tolkning! Visst var det ett sagobröllop ! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vilket fint bidrag till fotoutmaningen! Och visst gäller det att titta på det man har framför ögonen ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jättefin tolkning. Jag gillar när det finns en historia med i bilden. Otroligt vacker tavla.
    Ha det bäst
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...