söndag 27 april 2014

Rutin



Rutin

Detta lilla oansenliga nästan tråkiga gråa ord, 
hindrar fjärilar att flyga runt i magen,
 allvarliga fel att utebli och saker flyta på nästan av sig själv.
I skarpt läge i jobbet tänker man inte, går på rutin och följer manualen, det räddar liv.

Det är detta lilla ord 
jag lutar mig mot i vardagen när livet känns tufft 
och man bara vill stänga av väckarklockan och somna om...




Men nu har jag en längtan att pröva nya vägar, 
få bli lite orutinerad, göra nya saker på lite känn och vara novis.

 Fjärilar i magen

Att söka utbildning och byta jobb, tänk om jag kommer in, vad gör jag då?
 Kanske kommer jag in på den stora utbildningen, kanske det bara blir fotokursen.

Idag är det fotoutmaning vänner emellan med tema rutin.
 Kika in till Maria O och Mamma med ambitioner för fler bidrag.

Tjingeling!






8 kommentarer:

  1. Fin tolkning av temat. Jag gillar rutiner, det får en att stressa ner.
    Spännande med nya utbildningar. Hoppas det blir som du vill.
    Önskar dig en toppensöndag.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Fin tolkning, vad spännande med nya utmaningar. ha en fortsatt fin söndag. Kram åse

    SvaraRadera
  3. Så fint du skriver om rutin och så spännande med nya utmaningar. Nu vet jag ju inte alls vad du har sökt för utbildning men har själv bara positiva erfarenheter av att att ha vågat sätta mig i skolbänken igen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Låter spännande med nya utmaningar, lycka till!
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  5. Så härliga ord du beskriver rutin med. Spännande att ta steget att rucka på rutinerna. Hoppas det lyckas för dig. Ha en fin kväll Kram, Pernilla

    SvaraRadera
  6. Spännande! Lycka till och kram i våren!

    SvaraRadera
  7. Åh så rätt du har i att man lutar sig mot det lilla ordet rutin när det är tufft.
    Det blev en bra hyllning till det som vi oftast ser som tråkigt, mycket bra!

    Så ska jag hålla tummarna för att du får prova nya vägar=))
    Kramen Hannis

    SvaraRadera

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...