söndag 13 oktober 2013

Kura skymning





Kura skymning

Igår sken solen och alla löven lyste som guld på träden när jag och syster min gick en runda i skogen. Så långt bortifrån vi bor från varandra, hon i norr och jag i söder, det tar tio timmar med bil. Idag var dagen grå och mulen och min syster skulle åka hem igen. Saknar henne redan.

Tänder ljus och kryper upp i soffan

Idag är det dags för fotoutmaning vänner emellan och temat är skymning. Tiden mellan då dagen blir till kväll. Jag tänder cykellyset och reflexerna dinglar och blänker i mörkret. När mörkret lagt sig, kikar vi efter stjärnorna genom takfönstret. Lillebror längtar efter ett stjärnfall och jag med.
Titta in till Edith och jag och Mamma med ambitioner för mera skymning...

Ha en skön kväll!






8 kommentarer:

  1. Halloj!
    Mysiga bilder, här har vi också tänt massor utav
    ljus :O)
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  2. Vackra skymningsbilder. Det är mysigt att kunna tända ett ljus och mysa. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder du bjuder på! Här kurar vi också skymning. Kanelbullar och tända ljus:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Förstår att du saknar din syster!
    Mina två bor 40 min härifrån och jag tycker det är långt...

    Vilka fina lådor i förra inlägget. Gillade dom!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Låter som en mysig skymning!

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...