torsdag 14 november 2013

Blomma upp i november






Blomma upp i mörka november

När allt annat dör i mörka november
finner andra hopp och förtröstan.

Min älskade novemberkaktus överraskar mig varje år. 
Skrumpen torr och tråkig står den i ett hörn hela året. Men när novembermörkret sveper in oss andra i ett mörker hittar den en kraft och skänker mig hopp om att det finns liv trots allt. Min mamma gav mig denna på födelsedagen för några år sedan, inte trodde någon av oss att det skulle överleva min vattning. Jag liksom glömmer bort blommor ibland...

Nu står den framme i vardagsrummet, fångar dagsljuset och skänker glädje. Den är nu helt översållad av knoppar och blommor.
Vilken magi, det skulle bota all höstmelankoli om man kom på knepet.

Ha en skön kväll. 






2 kommentarer:

  1. Så vacker den är när den blommar. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så fint med en ljusrosa novemberkaktus! Jag hade en röd, men den blev så stor att jag tröttnade på den och gav bort den. Kanske dags att skaffa en ny så det finns något som blommar i november!
    Kram M.E

    SvaraRadera

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...