lördag 20 april 2013

Med fötterna i jorden






Soliga sköna lördag
Den här vintern har varit alldeles för lång.
Att vara ute en hel dag i strålande sol är så skönt.

Fixat och donat i rabatter.
Lagat grinden så inte någon liten smiter iväg.
Helt enkelt bara njutit.
Ibland drömmer jag om att sitta still i korgstolen och läsa en bok
men den dagen kommer...
Böckerna ligger på hög och väntar.

Väldoft

Jag vet att det är galet men fina blev dom mina krukstövlar.
Lånade av barnens utgångna.
 Med inspiration från trädgårdsmässan så är detta mitt bidrag till lördagens härmapa.
Kerstin Hägglund på instagram bjöd på en fin bild med blommande stövlar.
Kika in till Sveas punkt för mer inspiration.

Nu är det dags att tända grillen till hamburgarna.







3 kommentarer:

  1. Känner känslan, har varit ute och krafsat o rensat i rabatter som precis tinat fram, imorgon ska det bli vårfint i krukorna! Kul att du vill vara med i Härmapan!

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina stövlar! När jag såg dem, slog det mig samtidigt att jag har ett par stövlar att gjuta i. Tar tacksamt emot tips... Antar att man bör hälla lite majolja i stöveln innan man häller i betongen och sedan ngt längst upp så man får ett "hål" att ha blommor i.
    Trevlig kväll!
    /Melinda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tänkte inte på att bilden såg ut så som betong. Jag har helt sonika målat dom! Jag målar på allt. Skulle också vilja gjuta i betong,du har nog rätt i det där med olja, sen är det tyg inuti man måste dra bort. Tror man kan använda finbetong. Lycka till! Kram Lisa

      Radera

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...