söndag 15 september 2013

Taggig





Taggig

Lycka är  när snälla grannen kommer med nyfångad torsk, filéad och klar. Så underbart gott med nyfångad fisk. Den fick sjuda i lite creme fraiche tillsammans med rivet citronskal och dill. Lycka är också att ha barn som älskar fisk.

Temat i fotoutmaningen vänner emellan denna gången är taggig. Så fort dörren till jobbet stängdes bakom mig idag började jag fundera i bilder.  Många saker på mitt jobb är spetsigt och taggigt men jag kan inte fota där. Rivjärnet där hemma med taggig sida fick stå i fokus denna gången. Taggig, rivig och en sida som man kan hyvla med. Vad använder man den taggiga sidan på rivjärnet till förresten? Hos Edith och jag och mamma med ambitioner kan ni följa fler taggiga bilder. Nu ska jag lägga på soffan och njuta av en kopp te. Jag ska kanske först ska gå upp och väcka mannen som somnat när han nattade barnen...





6 kommentarer:

  1. Fin tolkning av temat! :)

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Fin tolkning! Hoppas du får liv i din msn . Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Fin tolkning av temat. Och vad gott med nyfångad torsk.
    Den taggiga sidan kan du riva tex citronskal på. Mamma använde den alltid till att riva ner lite muskotnöt i potatismoset.

    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Rivjärn hade jag inte en tanke på! Att se alla olika idéer på temat är verkligen roligt!
    Och så avundsjuk jag blir på dig som har en sådan granne! Fisk gillas av både barn och barnbarn
    här! Denna sommar har baconlindad torskrygg varit det vi grillat mest!
    Önskar dig en riktigt bra vecka!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  5. Kul tanke med rivjärnet. Jag river ofta morötter men är ändå alltid lika rädd att riva mig på fingrarna. Ryser av bara tanken.
    Krameli kram

    SvaraRadera

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...