onsdag 11 september 2013

Väntan



                                                                                                                                     Bild: Stadshem


Hela dagen väntat

och äntligen har migränen släppt, en sådan lättnad att få tillbaka huvudet. Ledig dag idag men mina tankar har varit på jobbet hos en patient. "dagarna går så fort så fort men till onsdag är det flera veckor". Att vänta kan ibland nästan vara outhärdligt. Idag är det onsdag, besked lämnas om cancern går att behandla eller ej. 

Livet är så skört och ömtåligt, vilket jag påminns ofta i mitt yrke. Jag har sett över mina försäkringar för efterlevande, vi har brandsläckare i huset och jag tvingar familjen att använda cykelhjälm, men jag vet som alla andra att man inte kan skydda sig från livet, 
bara leva det.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...