onsdag 19 februari 2014

Nyckelring DIY








Nyckelring

 Idag blev det sent och dagsljuset har övergett mig för längesedan. Dagen har jag tillbringat med en sjuk lillasyster yster igen. Brorsorna har klarat sig helt själva, lagat mat och fixat och passat upp på oss två på ovanvåningen. Med lite instruktioner gjordes mat, kaffe till mig och vätskeersättning till lillsyrran. Vet inte vilket som var mest livsbringande, kaffet eller vätskeersättningen. För jag kan säga att natten har varit lång! Men glad och stolt är jag över att dessa två bröder faktiskt kommit överens en hel dag. Dom växte några centimeter idag!

Så länge sedan jag fixade och pysslade.
 Våra udda nycklar ligger i en särskild ask, och många gånger har jag letat efter rätt nyckel där. Extra nyckeln till barnens cyklar, nyckeln till stora hänglåset. Var det den eller kanske den här? Med en nyckelring går det lättare att skilja dem åt. Det är något speciellt med gamla nycklar, inte riktigt samma charm med nyckelkort eller tags. 
Just denna nyckeln är till vårt vitrinskåp.

DIY är temat hos Tatjanis idag, kika in här för fler fina bidrag.







2 kommentarer:

  1. Så bra lösning på nyckelproblemen! Jag rotar alltid igenom hela väskan som en galning för att hitta nycklarna...

    Hoppas att det blir en bättre dag idag för liten.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Så fin den blev.vackert foto av det med huset i bilden. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...