torsdag 28 mars 2013

Blågrått







Skärtorsdag.
Äntligen påsklov och långledigt.

Tid för att träffa goda vänner och umgås med familjen.
Kanske det blir en liten konstrunda någon av dagarna. 
 Vad ska ni hitta på i påsk?

 Blått mot grått.

Skåpet köpte vi av ett äldre par som skulle flytta. Det var deras första möbel de hade köpt när de gifte sig för 50 år sedan. Hade därför lite dåligt samvete de första penseldragen när jag började måla. Men nu är jag så nöjd över den lugna gråa färgen, skapade en balans i  rummet.

Barnen blåste ägg för glatta livet innan de hamnade i färgbadet. Lite blåbär och lite rödbetsspad med en liten skvätt ättikssprit i några burkar med lite vatten en stund.
 Kan säga att jag vägrade blåsa. Huvudet leker dunka dunka och vill inte ge med sig. Finns inte så mycket att ta till när man ammar. Vill egentligen bara lägga mig under ett svalt täcke men tre barn tycker något annat.
Åker nog inte till Blåkulla idag...

Roar mig istället med att titta på recept, det finns så mycket gott att äta under påsken. 
Lax i alla de former, sill och ägg. Sparris och goda sallader.
Får nog baka något gott av alla ägg vi har blåst ut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...