lördag 30 mars 2013

Glad påsk







Har ni fått något fint i påskägget i år?
Det fick jag.

Hela långa fredagen spenderades igår i Åhus med familj och goda vänner.

Tanken var att vi skulle gå en runda vid havet och känna in vårluften
 men vädrets makter ville mer snö och snålblåst.
Vi ändrade raskt planerna från strandpicknick till att grilla korv på altanen. 
Barnen var inte ledsna för det utan tyckte det var gott med korv efter lite snöbollskrig.
På kvällen blev det mer god mat och mys framför brasan.

Påskharen
Trots den kalla natten med snön som föll lyckades påskharen obemärkt lämna påskägg ute i trädgården.
Rullgardinen åkte snabbt upp i morse och ut genom fönstret kikade två nyfikna pojkar efter spår av påskägg.
Men mamma, påskharen har inte lämnat några spår i snön?
Mystiskt...

Nu är jag mätt av god mat och choklad och ska strax luta mig tillbaka i soffan.
Kanske jag lyckas hålla mig vaken till "sex and the city".

Önskar er en skön påskafton.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...