måndag 11 mars 2013

Färgstark


Carolina Gynning

Fryser och sveper in mig i en tjock filt framför brasan. 
Det är måndag morgon och hela veckan ligger framför mig som ett oskrivet blad.
En kall dag men solen kämpar sig fram ändå och ger lite hopp.

Varje påsk är det konstrunda på Österlen och i år tänkte jag faktiskt åka dit, det var många år sedan sist. Man får chansen att se konst av både kända och mindre kända konstnärer samtidigt som man får uppleva det vackra Österlen. 

En konstnär som ska ställa ut är Carolina Gynning, en stark och vacker kvinna som inte lämnar någon oberörd. Hon har lite av den där fake it till you make it i sig som jag gillar. 
Att våga gå emot strömmen och inte vara som alla andra. Hon är konstnär precis som sin mamma och målar så underbara och färgstarka tavlor. Har ni möjlighet så kan ni se dom i verkligheten på Österlens konstrunda då Gynning x 2 ska ha vernissage på Ystad Saltsjöbad under påsken. Kika in här för mer vackra tavlor.

Nu ska jag ta tag i den här dagen. 
Tjingeling!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...