söndag 12 januari 2014

Helig skarabé









Kryper iväg...





Skarabé

Måste få visa en av mina små skatter här hemma. 

 Var på Österlens form & kulturs konst och hantverksutställning i samband med Kiviks äppeldagar förra hösten. Var där för att titta på min mammas alster som hon ställde ut och såg då även Elisabet Wallins helt underbara rakubrända skarabéer. Ingen var den andra lik. Mamma snappade såklart upp att jag gillade dessa små skalbaggar och gav mig den i present.

 Skarabéen står för liv och återfödelse.
 Att äga en sådan sägs stärka ens livskraft, ge mod och öppna hjärtat. Nästa gång du ser en tordyvel ligga sprattlandes på rygg, vänd den på rätt köl. 
Så bringar den dig tur.


Tjingeling!













1 kommentar:

  1. Det visste jag inte att de bringar tur. Så fint av din mamma att ge dig en sådan. Hur söt som helst. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...