söndag 19 januari 2014

oväntat








Oväntat


Vintern hos oss nere i söder är mörker regn och plusgrader. 
Så när jag en morgon steg ut genom jobbets dörrar efter ett långt nattpass blev jag lyckligt överraskad. För mig var allt det vita som täckte marken helt oväntat
Men vilken lycka för alla barn. 
Och vilket ljus.

I går åktes det pulka nerför backarna och jag och mannen drog hem tre barn på pulka. 
Lillasyster yster vägrade först sitta på pulkan. Tills hon fick syn på brorsornas snowracer, den ville hon åka minsann! Så storebror satte sig på racern och höll i lillasyster hela vägen hem, medan jag pustade och stånkade drog dem uppför backarna. Nioåringar och ettåringar är sådär lagom tunga ihop. Mannen drog den lätta pulkan med en lillebror. 
Lyckliga barn med rosor på kinderna.

Idag är det äntligen dags för fotoutmaning vänner emellan igen!
Och med ett nytt år så har Edith och jag helt oväntat bytt skepnad till Maria O. 
Så kika in till Maria O och mamma med ambitioner för dagens tema är just oväntat.

Ha en fin söndag!







5 kommentarer:

  1. Visst är det oväntat med snö här nere i skåne. Fint kort. Ha en fin söndag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Härligt för barnen att få ta fram pulkan! De väntar nog på snön trots att de bor i Skåneland, men för oss vuxna verkar den komma lika oväntat varje gång. I alla fall om man ser på den kaos som det blir på vägarna så fort det kommer lite snö!
    Hoppas den ligger kvar tills jag kommer till Ystad på tisdag.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Visst är det härligt med snön, framförallt för alla barnen
    som kan vara ute i backarna och åka! Njöt av en kort
    promenad i solljuset idag :O)
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  4. Ja i Skåne är snö verkligen oväntat :) Håller med dig om att det blir ett helt annat ljus med snö.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Bra tolkning! Och vilket motionspass att dra barnen=))
    Härligt att passa på och vara ute och leka i snö.

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...