onsdag 29 januari 2014

Titta ner








Trädgården förändras

På vintern blir trädgården helt förändrad. Ett värmande täcke har lagt sig över alla blommorna. 
Som en annan värld helt klädd i vitt. Jag funderar över hur trädgården  kommer att se ut i sommar. Funderar på att bygga en altan på framsidan, där vi kan sitta och äta frukost i morgonsolen. Kanske plantera några nya träd och flytta en av buskarna.
 Måste bläddra i mina trädgårdsböcker och det är hög tid att beställa frön. 
Så går tankarna när jag pulsar fram i den höga snön.

När jag tittar ner så ser jag små små spår i snön...









Titta ner i  snön 
vilket är temat i Tatjanis bloggutmaning idag. 
Titta in här för fler bidrag.

Tjingeling!











11 kommentarer:

  1. Underbart! Vi brukar roa oss med att försöka gissa vilka djur som lämnat spår i snön. Katt med svans på släp var svårast hittills :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så fina titta ner bilder. Härligt med spår i snön. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Det går inte att smyga när snön ligger som ett täcke. Fina bilder. Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Hos oss blåste spåren igen idag, lika fort som vi gick! Stormade rejält på slätten och med ca 20 grader minus i vinden var det ingen njutning att ta sig fram i motvind.
    Beställa frön och drömma om sommaren, det är precis vad jag har lust med just
    nu!
    Fint inlägg på temat!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Vilka härliga "spår" bilder du bjuder på, och här bläddras
    det också i trädgårdsböcker, frökataloger mm.
    Ha d gott kram Arja

    SvaraRadera
  6. Fina vinterbilder, det är så synd att det för mörkt för fotografering när man går hem från jobbet, ha det bra Karin

    SvaraRadera
  7. Spår! Det hittade jag också idag. :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  8. Vilken bra tolkning!
    Och så härligt med lite trädgårdstankar. Tänk när man kan sitta ute med första koppen kaffe mot en husvägg. Det längtar jag efter!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker tolkning och en sådan vacker Koltrast, kan svära på att jag hörde honom sjunga sin vårsång häromdagen i skogen. Kanske det är så att våren är på väg. Sakta men säkert;)

    Ha en fin dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  10. Älskar bilden med koltrasten i snön! Superfin!

    SvaraRadera
  11. O va jag önskar mig en trädgård! Jag vill också kunna planera och plantera. Kunna släppa ut barnen och få gräva i jorden. Men kanske en dag... Kram och trevlig helg

    SvaraRadera

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...