tisdag 8 januari 2013

I väntan på våren






Det det kliar i mina fingrar, 
därför sådde vi lite kattgräs och solrosfrö i två koppar för några dagar sedan.
Nu sticker det upp lite grönt.
Barnen kikar nyfiket varje dag.

Jag rensar bland mina gamla fröer och ritar skisser till trädgården för sommarens blommor.
Det är gratis att drömma sig bort i trädgårdens värld och bläddra i trädgårdsböcker.
Och det blir många vikta hörn i Impectas frökatalog.
Trädgårdslandet gjordes större i våras så nu får jag plats med mer.
I rabatten tittar toppen på krokusbladen fram...

Längtan

Det är en skön känsla som man inte ska skynda på för mycket.


1 kommentar:

  1. Hej Lisa !
    Jamen..jag känner likadant..det kliar i fingrarna och det är en härlig känsla att få längta !!
    Tack snälla för din söta kommentar inne hos mej..du är så välkommen åter !

    Kram Anette

    SvaraRadera

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...