söndag 20 januari 2013

Söndagsfix


Nu har jag äntligen köpt denna gråa kofta från KappAhl som jag sneglat på länge.


Snäckan har också kofta, Newbie från KappAhl. 


Klänning från sina kusiner, Newbie det också.


Dessa skor från KappAhl  kommer nog inte att få sitta kvar på foten. Vi har en barfotatjej helt klart, avskyr strumpor och skor. Mysigt att få tugga på tårna

 Idag går tvättmaskinen varm och jag ser snart ett slut på tvätthögen. Stryka får jag göra en annan dag. Med två pojkar sen innan har klädstrecket varit väldigt grabbigt, blått och grönt. Först tänkte jag att lillsyrran kan ta över alla brödernas bebiskläder, vi behöver inga klänningar eller rosa lullull... Åh så fel jag hade. Den rosa genen i mig vaknade och det är mycket rosa och röda kläder på lillasystern. Lite ärvt, lite fått och lite köpt.
Inte sämre än man kan ändra sig. 
Storebror är hemkommen efter övernattning hos mormor. De har letat snäckor på stranden, käkat pizza och  hunnit gå på loppmarknad. Mysig helg med andra ord.
Det är skönt att få längta efter varandra lite.

Dags att börja med kvällsmaten, fisksoppa tror jag det blir. Får se om jag hinner sno ihop lite bröd till soppan. Ibland på söndagar blir det efterrätt. I kväll blir det något så enkelt som chokladbananer. Superenkel som barnen fixar med lite hjälp.


 Frusna chokladbananer
Skala varsin banan och skär små snitt i dem, ej helt igenom. In i frysen några timmar.
Koka chokladsås. Låt svalna, häll sedan såsen över de frusna bananerna.
Bananerna ska täckas helt av choklad.
Toppa med strössel eller hackade nötter, in i frysen en liten stund till.
Chokladsås (räcker till 4 st bananer)
3/4 dl kakao
1 dl socker
1 dl mjölk
2 tsk vaniljsocker
Mät upp kakao och socker i en kastrull, tillsätt mjölken, lite i taget.
Koka upp under omrörning tills den tjocknar , ca 5-10 min.
Rör ner vaniljsockret.

Ha en skön kväll.


2 kommentarer:

  1. Ooo så mycket fint !!!!!
    Och koftan till dig gillade jag skarpt :)))

    Kram Thess

    SvaraRadera
    Svar
    1. Koftan har jag tittat på länge, barnens kläder kommer ju alltid först, men det gick inte att motstå när den var på rea. Ha en bra dag!
      Kram Lisa

      Radera

Lämna gärna några ord innan du går...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...